Sammensetning av utvalget

Utvalget ledes av et medlem i hovedstyret, og representanter for de tre gruppene som drifter anlegg i egen regi: Langrenn, fotball og håndball.

Styrene i de respektive gruppene velger ut en egnet person. Denne bør være medlem av gruppestyret.

Utvalget kan trekke til seg andre ressurser ved behov, for eksempel fra huskomiteen eller den aktuelle gruppe.

Oppgaver

A: Oppdatere eksisterende oversikter over anlegg og løpende kostnader. Formidle dette til hovedstyre og via hovedstyret og idrettsråd til Hole kommune.

B: Identifisere utbyggingsbehov og utbedringsbehov på eksisterende anlegg.

C: Prioritere disse behovene internt. Skissere en utbyggingstakt og overordnet plan framover.

1. Konkretisere kortsiktige innsatsområder slik at vi får i gang prosjektgrupper for de enkelte anleggsprosjektene.
  2. Undersøke de planverk/planbestemmelsene som berører eiendommene som blir berørt av bygging. Påvirke framtidige planprosesser gjennom idrettsrådet for å sikre arealer til idrett.
  3. Komiteen bes etablere retningslinjer for:
  4. Søknadsprosesser og hva som kreves?
  5. Mal for hvordan et prosjekt gjennomføres? Anleggskomite.

Utvalget har ikke et selvstendig ansvar for å sette i gang prosjekter. Dette gjøres i samarbeid med hovedstyret, og må planlegges konkret for hvert delprosjekt. Hvis flere delprosjekter så kan disse koordineres i utvalget.