Hovedhensikten er å samordne inngåelse av avtaler gjennom daglig leder (DL) slik at vi kjenner til hva slags avtaler det jobbes med, og når den enkelte gruppe jobber opp mot en aktuell sponsor skal  DL varsles. Hver gruppe kan jobbe frem egne avtaler, men det er i hovedsak DL som jobber frem hovedsponsoravtalene.  Om det er et medlem eller tillitsvalgt som kommer over en aktuell sponsor kan denne selvsagt jobbe sammen med DL om inngåelse av avtale.  Hovedstyret skal godkjenne avtalene.

Likeledes er det en betydelig hensikt å profilere de av samarbeidspartnerne som betaler mest. Derfor har vi hovedsponsoravtaler hvor de ønskes profilert på spilledrakter til fotball og håndball samt på skidresser i langrenn og hopp. I tillegg arenareklame i Holehallen, på Svendsrudmoen og på Kleiva. Det kreves en avtale med Hole kommune for å benytte reklameplass i Kleivhallen.

Gruppen mener at det kreves noen klare retningslinjer for fordeling av reklameplass på våre drakter, shortser, strømper, overtrekksdresser og konkurransedresser og på våre arenaer.

DL utreder også en ”tilbudspakke” innenfor forskjellige økonomiske nivå. Med disse tiltak kan vi vite hvilke tilbud av produkt vi har til hvilken pris.

Det ble også gjennomgått utstyrsavtalen og hvilke produkt som er ønskelig i klubben og hvilke farger som benyttes. Det var stor enighet om at langrenn sine nye produkter har de farger i rødt, hvitt, blått og gull som er forenelig med vårt emblem. Disse fargekodene benyttes i fremover i laget. I denne sammenheng sjekker DL priser på aktuelle leverandører på reklametrykk.

Det fremlegges forslag om profilering av en ny fotball og håndballdrakt.