1. Driftsstyret har ansvaret for å drifte hallen iht. Retningslinjer gitt av IL Holeværingens styre.
  2. Hallen skal være egenfinansiert, med dette menes også at eventuelle driftsoverskudd skal settes av til nødvendige investeringer og vedlikehold av hallen.
  3. I årsregnskapet avsettes 2 % av årets mva-pliktige inntekter til egen bankkonto. Akkumulerte midler med renteavkastning utgjør et fond med formål å sikre dekning av utgifter til uforutsett vedlikeholdsbehov i fremtiden. ILH hovedstyret skal godkjenne alle uttak fra kontoen.
  4. Driftsstyret skal på IL Holeværingens årsmøte fremlegge revidert og godkjent regnskap og legge frem budsjett for kommende driftsår.
  5. Det er driftsstyret oppgave å forvalte hallens økonomi og forestå nødvendig vedlikehold samt investeringer til hallens drift i tråd med eget budsjett.
  6. Innkjøp/avtaler som overstiger en verdi kr. 50.000,-, skal godkjennes av hovedstyret. Ellers står driftsstyret fritt til å foreta nødvendige investeringer innenfor eget budsjett uten godkjenning av hovedstyret.
  7. Driftsstyret skal bestå av 5 medlemmer som er følgende: Leder skal til enhver tid være leder av IL Holeværingens håndballgruppe, ett medlem som velges av styret i håndballgruppa, kasserer velges av hovedstyret i IL Holeværingen, ett medlem som velges av Hole Kommune (politisk valgt representant) og nestleder i IL Holeværingen.  Ved avstemninger i styret har leder dobbeltstemme ved stemmelikhet.
  8. Driftsstyret skal innenfor de økonomiske rammene sørge for at IL Holeværingens undergrupper skal få tilgang til så billig treningstid som mulig.
  9. Alle undergrupper kan søke om treningstider i hallen, men det er hallidrettene i idrettslaget som skal få dekket sine behov først. Etter utgått søknadsfrist om treningstid er det styrets ansvar å fordele timer til IL Holeværingens bruk og til eksterne leietagere. Denne fordelingen kan ikke overprøves av hovedstyret.